Välkommen






lördag 15 maj 2010

Lördagen i bilder.

Morgonen på helgen brukar starta med att jag och Kerstin går upp ganska tidigt tilllsammans, Kerstin är hungrig. Jag dricker starkt kaffe och försöker pyssla med bloggen.
Efter morgonmålet så leker Kerstin på golvet i ungefär en timma och då har jag min datortid, läser bloggar, facebook, kollar mail, uppdaterar mig om tradera mm. Sedan blir Kerstin trött och då tassar vi in och lägger oss igen och sover en stund till. Dagens utflykt, loppisar, vi trotsade ösregnet.

Lördagsgodis i bilen.
Matpaus i Orsatrakten, härligt.
Mitt stora fynd, två fantastiskt fina modell äldre dalahästar som jag fann i Morkarlbyn.
Den röda härstammar från Vattnäs och den vita är tillverkad i Nusnäs, man ser att det står Mora på den, även om lite av texten fallit bort. Jag är väldigt nöjd, de här hästarna kommer jag aldrig släppa. Skön kväll i soffan. Nu har Kerstin somnat efter kvällsgröten, hon somnade kl tjugo över åtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar